Jag vill sälja - hur går det till?

Du bokar din säljplats under "Boka plats" när vi har öppnat bokningsmöjligheten till marknaden. Som bekräftelse på bokningen får du ett mail med säljnummer du tilldelats och ska märka dina artiklar med. Spara gärna vår mail (recyclingmums@gmail.com) som en betrodd kontakt i din mail så missar du inte viktig information från oss. Kolla din skräppost om du inte fått något mail.

Försäljningen går till på följande sätt:

Det du som säljare behöver göra är att märka de saker du vill sälja med ditt säljnummer och pris och lämna in dem till oss. Försäljningen tar vi hand om åt dig. Artiklarna du lämnar in ska vara för rätt säsong – exempelvis shorts på våren och overaller på hösten.

Efter bytesmarknaden sorterar vi och packar ihop de artiklar som inte blivit sålda åt dig. Försäljningssumman för dina artiklar räknas ihop och innan vi för över dina pengar till ditt bankkonto drar vi av 20%. Pengarna som dragits av används av Recycling Mums för att täcka våra omkostnader så som lokalhyror m.m. Överskottet går till välgörande ändamål.

De eventuella artiklar som inte sålts får du ta med dig hem. Vill du skänka dina saker kan du lämna kvar dem på marknaden,  vi vidarebefordrar sakerna till välgörande ändamål via stiftelsen Filippus (www.filippus.se). Filippus skickar artiklarna till behövande i främst Ukraina. Det händer att Filippus också säljer artiklar de får från oss för att få ihop pengar till att frakta artiklar till behövande.

Dina saker hämtar du på utsatt tid och plats. Pengarna för vi över till ditt bankkonto inom 12 arbetsdagar efter marknaden. För att du ska få dina pengar behöver vi ditt bankkontonummer. Vi lämnar aldrig ut uppgifter om ditt kontonummer till någon annan. Det är vi i Recycling mums styrelse som gör utbetalningarna som har tillgång till ditt kontonummer.